פרסום אפקטיבי ומקצועי בגוגל- האם אתם בכיוון הנכון?

אפשרויות הפרסום בגוגל אדוורדס הן רבות ומגוונות. חלקן מתקדמות ממש ומאפשרות למפרסמים יכולות אשר לא רבים ממש מכירים. גוגל אדוורדס הינה מערכת ורסטילית אשר במהלך העשור האחרון ניכרו בה לא מעט שינויים, הדבר נכון במיוחד באפשרויות המתקדמות המוצעות כיום שמטרתן:

  1. למקד את הפרסום לחשיפה אצל קהל היעד הפוטנציאלי בלבד
  2. לאפשר למפרסם לשלם עבור יצירת כמות המרות אופטימלית פר תקציב נתון
  3. לאפשר חשיפה טובה ויעילה יותר למודעות שלכם

צמצום הוצאות PPC תוך מקסום הרווח

למרות מערכת העזרה הנפלאה של גוגל אדוורדס, בשל המורכבות של כלל אפשרויות המערכת, עובדות בשטח מראות פעמים רבות מושקעים סכומי כסף גדולים מבלי לדעת האם התמורה בעבור ההשקעה משתלמת. זאת, במידה ולא מתבצע ניהול נכון ומקצועי של הקמפיין.

ניתן ללמוד כיצד לנהל כיאות קמפיין פרסום בגוגל אולם הדבר דורש זמן, מוטיבציה ותהליך למידה מודולארי לרוב, על מנת להגיע להתמקצעות גבוהה. לבעלי עסקים אין תמיד את הזמן והמשאבים הללו ועל כן רבים מהם פונים לחברות ועסקים אשר הוסמכו לעסוק בניהול הפרסום מטעם גוגל. אלו, עושות זאת מידי יום לפרנסתם, מתעדכנות בכל שינוי אשר עשוי להוביל לאופטימיזציה של הקמפיין וצמצום עלויות.

לפניכם כמה טיפים שימושיים לבניית קמפיין מודעות מוצלח. במידה ואתם מפרסמים כיום בגוגל אדוורדס בעצמכם, תוכלו לבחון את עצמכם ולראות עד כמה אתם פועלים באמצעים ולפי שיטות מומלצות ולהסיק מסקנות בהתאם, בין אם מדובר בזיהוי הצורך להעמקת הידע בכל הקשור לניהול הקמפיין או במציאת מקצוען פרסום בגוגל אשר ינהל את הקמפיין עבורכם באופן מקצועי.

נתחיל בנקודות המהותיות ונסיים באפשרויות מתקדמות אולם חשובות לא פחות:

  • הגדרת מטרות הקמפיין- אם לא הגדרתם מראש את מטרות הקמפיין, דעו כי השלב הראשון והחשוב ביותר טרם מבצעים פרסום באינטרנט הוא להגדיר יעדים, שאחרת- כיצד תדעו האם אתם עומדים בהם והאם הפרסום אפקטיבי? חשוב לייצר עניין ולהעביר את מטרתכם כבר בשורות המודעה. אל תשאירו את הגולש בערפל עד לרגע בו הוא נכנס אל דף המטרה. במידה והגולש הקליק על המודעה שלכם והתאכזב ממה שגילה הרי שעבורכם זהו קליק מיותר שאת מחירו לא הייתם אמורים לשלם מלכתחילה.
  • דף נחיתה התומך בהחלטת רכישה- הגדירו בצורה חד משמעית את תועלות המוצר או השירות בדף הנחיתה (חשבו על כך לפני שאתם מתכננים ובונים את הדף) וגבו את המילה הכתובה בחוות דעת חיוביות של לקוחות שנהנו מהמוצר או השירות שלכם עד כה. ההמלצות חשובות ביותר ומסייעות בקבלת ההחלטה.
  • הבלטת המודעות- השתמשו בכל האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך הבלטת המודעות. אפשרות אחת בסיסית היא וידוא השימוש במילות המפתח החשובות, במודעות עצמן. במידה ומילת מפתח אשר הפעילה את המודעה שלכם (או ואריאציה הקרובה אליה מספיק) נמצאת בטקסט המודעה- מילה זו תודגש באותיות מובלטות.

    בנוסף, מפרסמים רבים יוצרים דפי נחיתה שכתובתם היא מספר הטלפון של העסק. בדרך זו הם מצליחים להעביר מסר נוסף אשר לא הוסיפו, ייתכן במודעה עצמה- בשל מגבלת תווים.
    אפשרות נוספת וחדשה יחסית, הינה אפשרות השימוש ב-Site Extensions. אלו תוספות אשר מערכת גוגל אדוורדס תבחר להציג תחת או לצד המודעות שלנו, בהתאם להקשר. תוספות אלו יכולות לציין את מקום העסק (רלוונטי במיוחד לחיפושים מקומיים), כתובות נוספות ורלוונטיות באתר המקושרות באמצעות מילות מפתח בהן בחרנו מראש ועד למספר טלפון (האחרון יעיל במיוחד לפלח הגולשים אשר משתמשים בטלפונים חכמים)

  • קריאה לפעולה ותמריצים- יצרו קריאה לפעולה וספקו תמריץ לכניסה ורכישה במודעה עצמה ובמילה הכתובה בדף הנחיתה (הטבה, הנחה או אחר)
  • הצורך במספר מודעות בכל קבוצה- בנו מספר מודעות בכל קבוצת מודעות ואפשרו לגוגל להחליט למענכם, איזו מודעה היא אפקטיבית יותר מהאחרת. אפשרות זו היא אפשרות ברמת הקמפיין בשם "אופטימיזציה של סבב מודעות" כלומר- הצגה תכופה יותר של המודעות אשר מביאות ליחס חשיפה/הקלקה גבוה יותר מהאחרות בקבוצה.
  • הגדרת דפי תודה נפרדים לפעולות אותן נדגום כהמרות ואופטימיזציית המרות בקמפיין אדוורדס- מלבד ההמלצה על דפים נפרדים אותם תגדירו במעקב המרות בקמפיין, תוכלו עם הגדרת ההמרות לאפשר לגוגל לבדוק אילו ביטויים ממירים יותר מביטויים אחרים. ולפי זה- להעלות מעט את מחיר ההקלקה על חשבון ביטויים אחרים. אפשרות זו נקראת Enhanced CPC.
    לאחר שצברתם 15 המרות, תוכלו אף לבחון אפשרות נוספת לפיה אתם נותנים לגוגל את החופש לבחור עבורכם את מחיר הקליק המקסימאלי, פר ביטוי, ובלבד שאפשרות זו תביא לכמות המרות אופטימאלית (רק לאחר שהתקבלו 15 המרות ויותר בקמפיין).
  • שינויים בדפי הנחיתה וניתוח שיפור ההמרות- עשו שינויים בדפי הנחיתה שלכם ובדקו, תקופה לאחר ביצוע השינוי, אם אתם רואים שיפור של יחסי ההמרה של גולשים- -.כלי ה-Website Optimizer אשר מוצע לכם תחת מגוון הכלים השימושיים של גוגל, מאפשר להגדיר למודעה הפניית התנועה לשני דפים שונים ואף יותר ובאמצעות בדיקות אלו (A/B Testing), תוכלו אף להמשיך ולנסות לשפר את הדף באופן קבוע. זכרו כי אין דבר כזה דף נחיתה אופטימאלי- תמיד ניתן להמשיך ולשפר.
    הידעתם? לפעמים הצבע והגודל של כפתור משלוח טופס יכול, לבדו, לשפר את יחסי הההמרה באחוזים בודדים.

חשוב מאוד לבצע הערכה תקופתית של כמות ההמרות היומית/שבועית או חודשית אשר קמפיין הפרסום בגוגל מייצר עבורכם, תוך מכפלה של אלו בערך אותו הגדרתם מראש תוכלו לכוונן את הקמפיין ולהתמקד בביטויים אשר מייצרים עבורכם כסף, במקום אחרים אשר מכלים ממנו. היו עם היד על הדופק בכל הקשור לעלויות ובחנו את את אותה עלות, "שוברת שיויון", פר מילת מפתח אשר תחתיה ישתלם לכם להמשיך ולפרסם בעוד שמעליה, ייטב לכם אולי לבחון פרסום של ביטויים רלוונטיים אחרים.

מקווים שטיפים בודדים אלו יסייעו לכם להעריך את מקצועיות הקמפיין שבניהולכם, או זה אשר נמצא תחת אחריות חברת פרסום הפועלת למענכם ובהסכמתכם.

הצעה לשירותי ניהול הפרסום:

כתובת טראקבק לפוסט:

http://www.wao-sem.co.il/trackback/134

תגובות

פרסום תגובה חדשה

(If you're a human, don't change the following field)
4 + 2 =
פתור את הבעיה המתמטית הפשוטה הזו. לדוגמה, עבור 1+3, הקש 4.

גולשים שקראו מאמר זה קראו גם את:

  1. ישנם אלפי כלים ל- SEO. חלקם בחינם, חלקם בתשלום. חלקם טובים יותר וחלקם פחות. ישנו כלי אחד, שלעתים קרובות מתעלמים ממנו כשמדברים על קידום אתרים אורגני והוא Google AdWords. רוב האנשים רואים ב-AdWords אמצעי להשגת תנועת גולשים בתשלום ואינם מבינים את היתרונות שהוא יכול לספק לקידום האתר.
  2. Google Places הינו שירות יעיל מבית גוגל לאיתור עסקים הפועלים בסביבתכם. השירות, אשר קיים מאפריל 2010, מאפשר לבעלי עסקים המחפשים הזדמנויות פרסום בגוגל, לתייג את העסק שברשותם על המפה. השירות, בשיתוף מפות גוגל מציע דף אשר מציג את פרטי העסק, בייחוד כאשר מחפשים את שם העסק בצירוף לעיר. כרגע התוצאות נראות ב-Google.com אולם אנו בתקווה שבעתיד גם שירות זה...